Nedlastbare filer
Høyoppløselig omslagKomponering i klasserommet en praktisk metodikk gir en rekke konkrete anvisninger og forslag til hvordan en kan arbeide med komponering i klasserommet. Oppgavetypene er mange og varierte og omfatter komponeringsaktiviteter bl.a. knyttet til: tekster, musikalske former, dans og arbeid på datamaskin. Boka setter komponering som musikkpedagogisk arbeidsområde inn i en læringsteoretisk og skolehistorisk sammenheng.
Magne Espeland er redaktør for Musikk i bruk-serien. Han ledet arbeidet med den nye læreplanen i musikk (L-97). Teamet består ellers av Vidar Andersen, Brit Aalberg Husebø og Per Kr. Husebø. Alle arbeider i musikkseksjonen ved Høgskolen i Stord/Haugesund der de gjennom en årrekke har samarbeidet med grunnskolelærere om utviklingsprosjekter og klasseromsforskning. Dette musikkpedagogiske miljøet, som består av faglærere og grunnskolelærere, har bl.a. gjennomført prosjekter som «Musikk i klasselærerutdanningen», «Musikk i bruk-prosjektet» og «Det skapende mennesket og kunstfagene».