Bøker
Forfattere
Verk
Ingen treff
Juridisk fagdidaktikk
Språk
Bokmål
Format

Heftet

Bestill vurderingseksemplar
For lærere, fagansvarlige og forelesere
På lager - sendes nå
699,-

Juridisk fagdidaktikk
Med vekt på studentenes læring

Juridisk fagdidaktikk gir en introduksjon til problembasert læring (PBL) og viser hvordan problembasert undervisning kan organiseres og gjennomføres i jusfaget. Boken tar utgangspunkt i nyere forskning om studenters læring, og hvilken betydning refleksjon før, under og etter en handling har for læring. Det viktigste utgangspunktet for enhver juridisk studieplan, uansett form, er svaret på det normative spørsmålet om hvilken type jurister man skal utdanne. Utfordringen er å lage undervisnings- og eksamensformer som ivaretar to aspekter ved juristutdanningen: juridisk arbeid innen akademia og i praktisk rettsliv. Problembasert læring har vist seg å være en effektiv og godt tilpasset læringsform for jusstudiet. Den stimulerer studentenes faglige nysgjerrighet og evne til problemløsning, samtidig som den legger til rette for refleksjon og evnen til å stille kritiske spørsmål. Ferdigheter som er viktige for en kommende jurist. Selv om Juridisk fagdidaktikk er skrevet med tanke på juristutdanningen er det stor overføringsverdi fra PBL som læringsform til andre studieopplegg. Boken inneholder kapitler om studieplanlegging, beskrivelse av læringsutbytte, kvalitetssikring og evaluering. Den har også et eget kapittel om utforming av problembaserte oppgaver.Bokens forfattere er:Lars Skjold Wilhelmsen, tidligere pedagogisk rådgiver ved Det juridiske fakultet, Universitet i BergenBjarte Askeland, professor dr.juris ved Det juridiske fakultetet, Universitetet i BergenHans Eklund, universitetslektor og tidligere studierektor ved Juridiske institusjon, Uppsala universitet
Forfattere:
(red.)
ISBN:
9788245007053
Utgitt:
Utgave:
1
Sider:
333
Juridisk fagdidaktikk