Bøker
Forfattere
Verk
Ingen treff
Marketing perspectives
Forfattere:
ISBN:
9788276740424
Utgitt:
Utgave:
1
Sider:
397
Marketing perspectives

Marketing perspectives
A book of readings

Marketing Perspectives er en samling av 19 artikler innenfor markedsføring. Tekstene er skrevet på engelsk og representerer et utvalg internasjonalt anerkjente forfattere. Redaktørens valg av artikler setter markedsføringsfaget i et historisk perspektiv og i en samfunnsmessig sammenheng.

Boken består av fire deler. Den første delen fungerer som en introduksjon til markedsføring og fokuserer på utviklingen av faget. Artiklene i del to legger frem forskjellige syn på markedsføring. Her er det lagt vekt på det skandinaviske perspektivet, som ofte står i kontrast til den klassiske amerikanske modellen. Del tre tar for seg markedsføringsstrategier - hvordan en bedrift bør disponere sine ressurser for å oppnå en optimal posisjon på markedet. Den siste delen handler om forholdet mellom markedsføring og etikk og miljø, emner som får stadig større betydning.

Marketing Perspectives er i første rekke ment for markedsførings- og økonomistudenter, men også andre som er interesset i markedsføringsfaget, vil kunne ha nytte av boken.

Andreas Wyller Falkenberg er førsteamanuensis ved Norges Handelshøyskole.